Top

Waarom je aan crossfit moet gaan doen

Waarom je aan crossfit moet gaan doen

Het uiterlijk is voor veel mensen erg belangrijk, maar het vergt wel veel werk en tijd om er goed uit te zien en er uit te blijven zien. Sporten is natuurlijk ontzettend belangrijk, er zijn gelukkig heel veel sporten waar je uit kunt kiezen. Veel mensen doen ook aan fitness, Hier heb je veel verschillende varianten voor, zoals crossfit. Crossfit wordt steeds populairder, hieronder vind u een aantal redenen waarom het ook iets voor u kan zijn.

Veel variatie

In een gewone sportschool raken sommige mensen snel verveeld, je krijg meestal een schema (of meerdere) die je dan wekelijks uitvoert, weinig variatie dus. Bij crossfit maak je gebruik van een groot scala uitvoeringen waardoor je heel veel soorten spieren traint die je normaal niet zou trainen. Hierdoor is ook geen training hetzelfde waardoor het altijd uitdagend en vernieuwend blijft.

Je traint met een personal trainer

Bij crossfit is techniek ontzettend belangrijk. Daarom train je ook altijd met een personal trainer die er op let dat je je oefeningen technisch goed blijft uitvoeren, anders kunnen er vervelende blessures ontstaan. Ook zal de personal trainer je schema’s samenstellen zodat je altijd uitgedaagd wordt.

Je leert nieuwe mensen kennen

In de gewone sportschool staan veel mensen met muziek in te trainen, je hebt dan meestal weinig contact met de mensen. Omdat je bij crossfit altijd een personal trainer hebt moet je altijd kunnen luisteren. Crossfit wordt ook vaak in groepsverband uitgevoerd, hierdoor leer je veel nieuwe mensen kennen.

Relatief weinig tijd

Bij crossfit ben je meestal niet langer dan een uurtje bezig waarin je zowel aan cardio als een krachttraining doet.

Je kan je ontwikkeling goed bijhouden

Bij crossfit kan je goed je veranderingen bijhouden. Je lichaam wordt strakker en sterker en je zult merken dat die tractorband steeds makkelijker omhoog gaat en dat je steeds langer kunt touwtjespringen. Ook wordt je uitgedaagd doordat de records van alle oefeningen worden bijgehouden, deze wil je natuurlijk verbreken.

Je krijg meer zelfvertrouwen

In het begin zul je merken dat je conditie echt niet goed was, je zult na de eerste training helemaal kapot zijn en je zult veel spierpijn hebben, maar dit is alleen maar goed.

Doordat je zult merken dat je conditie steeds beter wordt, dat je fysiek steeds sterker wordt en dat je lichaam steeds strakker wordt zul je meer zelfvertrouwen opdoen.