Top

Hoe kan je jouw gezondheid verbeteren?

Sport en gezondheid > Lifestyle  > Hoe kan je jouw gezondheid verbeteren?

Hoe kan je jouw gezondheid verbeteren?

Merk je de laatste tijd dat je sneller vermoeid bent of wakker word met stijve spieren. Dat is natuurlijk vervelend. Maar wat doe je er aan om het te verminderen? Lees dan vooral deze blog, want we gaan je een handje op weg helpen. 

Je gezondheid, dat is wat telt. Je voeding, ontspanningen en inspanningen moeten in balans zijn om je weerstand scherp te houden. Te beginnen met je eetpatroon. 

Eet gezond en bewust

Hetgeen wat je binnenkrijgt gedurende de dag is bepalend voor jouw energie. Is het voedzaam of zitten er vele vetten in verstopt? Goede voeding is een lastig begrip, maar je kan het altijd controleren bij het voedingscentrum. Een ding is zeker, 2 stuks fruit zorgen voor de nodige vezels en voedingsstoffen. Daarnaast is het ook verstandig om voldoende water te drinken, dit is beter dan de sappen zoals: multivitaminen – appelsap en ice tea. 

Beweeg voldoende

Werk je op een kantoor of kom je op een dag niet echt aan jouw beweging? Zorg er dan voor dat je s ’avonds of overdag even een stukje gaat wandelen of hardlopen. Een half uur, kan al het verschil maken door je actiever te laten voelen. Probeer ook tijdens je werk een klein beetje te wandelen, alleen is het alleen al om de vaatwasser in te ruimen of een bakje koffie te pakken. 

Tijd voor ontspanning

Als je bewust bezig bent met je voeding en beweging, mag je dit aspect ook zeker niet links laten liggen. Namelijk de ontspanning. Wanneer je fanatiek gesport hebt, vragen jouw spieren ook om de nodige rust om te herstellen. Een avondje netflixen mag dan ook zeker met iets lekkers. Als je het maar beperkt tot een normale portie. 

Natuurlijk kun je niet alles voorkomen, want we worden allemaal een dagje ouder. Maar je kan er wel verbetering in ontdekken door er mee aan de slag te gaan. Volg je het consequent op, dan verbeter je jouw gezondheid en weerstand. Dat is ook een extra voordeel, dat je niet meteen verkouden wordt als de rest dat wel is. En nog één laatste tip, slaap ook voldoende. Dit geldt ook voor ontspanning, die van essentieel belang is.